Sunday, April 26, 2015

Origami Güller II


Origami çiçek macerasına başladığımdan beri gözüm güllerde, ama şu Kawasaki gülleri öyle zahmetli görünüyor ki gözüme.. Yine de geçen gün bir akşam youtube'da bir video bulup kolay görünen bir versiyonunu denedim. Fena olmadı, yalnız tek başına, yapraksız ve dalsız olduğu için biraz üzgün görünüyor.


Bence origami çiçeklerin bir özelliği tek başına hoş görünmemeleri (Coleman'ın çiçekleri ve o güzelim Kawasaki gülleri hariç!). En hoş etkilerini dalları, yapraklarıyla birlikte buket haline gelince veriyorlar.

Daha önce -çook önce- origami gül yapımıyla ilgili bir yazı daha yazmıştım blogta. Bu kez daha kestirme bir şey yapacağım. O kadar da uzun olmayan bir süre önce origami nilüferleri anlatmıştım hani; bu kez o nilüferi "bozup" güle çevirdim. Yani anlatacak yeni pek bir şey yok!


Nilüferde çiçek ve yaprak rengi olmak üzere iki renk kullanılıyor; gül için elbette hepsi tek renk, "yaprak" sayısı aynı (12). Yalnızca normalde yaprak olarak dışarı doğru kıvrılan son katmanı, çiçek yapraklarını kıvırmaya devam ederek bitirmek gerek. O kadar bariz ki ne olduğu, anlatınca daha saçma oldu.. Yani bütün katmanlar yukarı doğru, çiçek olacak şekilde kıvrılıyor.

Her bir taç yaprağın ucunu kürdanla dışarı doğru kıvırırsanız şöyle bir şey oluyor:


Origami çiçeklerle ilgili ikinci bir şey, tüm çiçekleri aynı boyda yapmaktansa irili ufaklı yapmak her zaman daha doğal bir görüntü veriyor.

Yaprakları anlatmama gerek var mı? Kulaklarını çınlattım ya Coleman'ın, bunlar da onun origami bonsai yöntemiyle yapıldı. Neyse ki kendisi gül yaprağı yapımını bir videoyla gösteriyor, benim tekrarlamama gerek yok. Tek diyeceğim, yaprak rengi nasıl kağıt isterseniz kullabilirsiniz elbet ama ben mümkün mertebe doğal görünmelerini sevdiğimden önceden suluboyayla boyadığım kağıtları kullanıyorum. Çok değil, iki veya üç ton yeşil kullanarak boyadığınızda yapraklarınız çok canlı bir doku kazanıyor.


İrili-ufaklı yapma meselesi güller kadar yapraklar için de geçerli. En iyisi üç boy belirlemek: gülleri dallara yapıştırıken her dalda en altlara en büyük, en uçlara en küçük yaprakları yapıştırın.


E voila.



Bu yazıya"Anneler Günü yaklaşıyor" gibisinden bir girizgah yapacaktım ama blogu reklama dökmek gibi geliyor o zaman. :) Tabii bu origami güllerin bence çok tatlı bir anneler günü hediyesi olacağı gerçeğini değiştirmiyor!

1 comment:

  1. Merhaba.Bloğunuzu ilk defa gördüm.Ne güzel şeyler yapmışsınız.En çok da resim çalışmalarınıza imrendim.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

    ReplyDelete