Wednesday, January 25, 2012

Origami Bonsai



İlk "origami bonsai"m. Kağıt, guaj boya, yapıştırıcı ve tırnak cilası-- sonuncusu bu iş için satın aldığım tek malzeme. Bu çiçek ve yaprakların katlanışı Benjamin J. Coleman tarafından bulunmuş ve internet ortamında paylaşılmıyor. Fakat kitap -Origami Bonsai- çok cüz'i bir fiyata Amazon.com'dan temin edilinebilir. (Tırnak cilası yapraklarda işe yarasa da, daha önceden hazırladığım çiçekleri gereğinden fazla parlattı. Bu yüzden hazır yaprakların bir kısmıyla birlikte, üç açmış çiçeği de bu bonsai'ye eklemedim. Pek gösterişli görünmüyor -daha uygun bir dal ve guaj/tırnak cilası formülünden daha işe yarar bir boya ile sanırım daha komplex ve hoş bonsailer yapmak mümkün olacak.)

My first origami bonsai. Made of ordinary paper, guache paints, glue, and nail polish as an extra touch. Folds for the blossoms and leaves are designed by Benjamin John Coleman and are not shared on the Internet. The book Origami Bonsai, however, can be bought for a very reasonable price via Amazon.com.



Guajın beklenmedik bir etkisi, kururken matlaşıp kağıdı da büzmesi, böylece "bud" tipi çiçeklere gül tomurcuğu havası vermesi oldu.
An unexpected effect of guache paints: as it dried on the "bud", the color lost its vividness and turned this one into a rose bud.



Yaprak ve çiçekleri kuru dala yapıştırmaya başlamadan önce -üç farklı boyutta yaprak katlamıştım- kaba bir plan yapma ihtiyacı hissettim. Hızlıca dalı çizdim, çiçek ve yaprakları yerleştirdim.. derken biraz kaptırdım. Birkaç gündür kaleme uzanmak istiyor, fakat ne çizeceğimi tam olarak kestiremiyordum; hazır boyaları elime almışken biraz karaladım. Kuru boyaları neden sevdiğimi de böylece tekrar hatırladım.


I felt the need to make a plan for the assembly before attaching the leaves and blossoms to the twig. I quickly sketched the twig and made a rough drawing of the bonsai I envisioned; but then I reached for the color pencils, quite needlessly, I might add... and got carried away. I've been wanting to sketch these past few days, and once I got the excuse, I siezed the opportunity. Reminded me of why I love colored pencils so much.




Elimde fazla yaprak ve çiçekler kaldı, bir de gayet dikenli bir kuru dal... Fakat şimdilik benden bu kadar!

4 comments:

  1. Çok beğeniyorum yaptıklarınızı.. ellerinize sağlık:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim. Ufak şeyler insanı mutlu ediyor; bunları paylaşabilmek güzel.

      Delete
  2. Gerçekten çok güzeller :) özendim...

    ReplyDelete